Nieuws van KBO-PCOB | 14 juni 2019 online lezen

'Bankieren op papier is geen uitstervend probleem'

De grote banken zetten massaal in op digitalisering, maar het aantal klanten dat op de oude, ‘papieren’ manier wil bankieren wordt onderschat. Dat blijkt uit onderzoek van de Volkskrant, die daar vrijdag 14 juni over schrijft. KBO-PCOB vindt dat naast digitaal bankieren het ook altijd mogelijk moet blijven bankzaken op papier af te handelen. Directeur Manon Vanderkaa: "Het is iets dat banken niet graag horen, maar dit is geen uitstervend probleem."
Lees hier meer over
Eerste Geldmaat onthuld, met landelijk netwerk blijft contant geld beschikbaar

Samen met ABN AMRO, ING en de Rabobank heeft Geldmaat woensdag 12 juni de eerste ‘Geldmaat’ onthuld in Soest. Dit is het startschot voor de overdracht van de geldautomaten van de drie banken aan Geldmaat, de organisatie die verantwoordelijk is voor de contantgeldvoorziening in Nederland. De geldmaten zijn herkenbaar aan de gele kleur en het logo, en worden in 2019 en 2020 geleidelijk zichtbaar in het Nederlandse straatbeeld. KBO-PCOB is blij dat op deze manier contant geld beschikbaar blijft.
Lees hier meer over
Campagne tegen ouderenmishandeling: zet eerste stap en ga het gesprek aan

Ouderen moeten zich veilig voelen en veilig zijn. Toch krijgt 1 op de 20 thuiswonende 65-plussers ooit te maken met ouderenmishandeling. Om mensen op te roepen iets te doen wanneer zij een vermoeden hebben van ouderenmishandeling, is op 12 juni een landelijke campagne gestart over dit lastige onderwerp. Motto is: ‘Het houdt niet op, totdat je iets doet’.
Lees hier meer over
Meer ruimte voor digitale zorg in de wijk

EHealth of digitale zorg kan heel goed worden gebruikt om de kwaliteit van leven van mensen te bevorderen. Dat kan bijvoorbeeld door op afstand de gezondheid en veiligheid van mensen in de gaten te houden. En digitale zorg kan ondersteunen bij zelfstandigheid en maakt mensen minder afhankelijk van het tijdstip waarop een professional langs kan komen. Dat stellen Patiëntenfederatie Nederland en KBO-PCOB in een brief aan de Tweede Kamer.
KBO-PCOB én senioren in gesprek met Tweede Kamer over armoede

Veel ouderen dragen hun lot in stilte en zwijgen over geldproblemen. Terwijl die heel fors kunnen zijn. KBO-PCOB sprak met de Tweede Kamer over het onderwerp Arme Ouderen. Vooral de persoonlijke verhalen maakten indruk. Oplossingen zijn hard nodig! KBO-PCOB heeft vijf voorstellen.
KBO-PCOB verenigingsbureau gaat verhuizen

Vanwege het aflopen van ons huurcontract gaat het verenigingsbureau van KBO-PCOB verhuizen. Ons adres is per 26 juni 2019:

Seniorenorganisatie KBO-PCOB
Onze telefoonnummers blijven ongewijzigd.

Vanwege de verhuizing kan het zijn dat wij in de laatste week van juni iets minder goed bereikbaar zijn dan u van ons gewend bent..
Bekijk de routebeschrijving

Europalaan 40