Nieuws van KBO-PCOB | 1 februari 2019 online lezen

'40 dagen geen druppel!' Durft u de uitdaging aan?

Hoeveel drinkt u eigenlijk? Tijdens het koken, een etentje: een deel van de 50-plussers drinkt elke dag steeds meer. Maar gezond is dat niet. Daarom organiseert KBO-PCOB ook dit jaar, samen met IkPas, de actie ’40 dagen geen druppel’. Doet u (weer) mee?

Een periode zonder alcohol heeft veel positieve gevolgen, zoals beter slapen en een fitter gevoel. Met de actie willen we mensen op een positieve manier bewust maken van hun drinkgedrag.  En dat doen we met z'n allen. Vorig jaar deden ruim 1500 deelnemers mee aan de actie. Vele positieve reacties volgden, die deze voordelen bevestigden. Aanmelden kan vanaf 1 februari. De actie start op 6 maart.
Doe mee met 40 dagen geen druppel
Rapportage belangenbehartiging vierde kwartaal 2018

Er staat weer een nieuwe rapportage belangenbehartiging voor u online. In deze rapportage leest u wat we in het vierde kwartaal van 2018 voor senioren in Nederland deden en bereikten.

Via onderstaande knop komt u bij het overzicht met de maandelijkse rapportages.
Lees de rapportages
Patstelling pensioenen gijzelt politiek

Gepensioneerden én werkenden zijn de dupe van de patstelling in de pensioendiscussie. In 2020 dreigen er kortingen, onder meer bij de metaalpensioenfondsen. Intussen zitten de onderhandelingen nog steeds muurvast. “De politiek laat zich gijzelen”, oordeelt Manon Vanderkaa, directeur KBO-PCOB. “Het enorme probleem vergt moedige keuzes.”
Lees hier meer over
E-health biedt veel mogelijkheden voor senioren

In de zorg wordt digitale ondersteuning steeds normaler; ICT-toepassingen zullen de zorg steeds verder gaan ondersteunen. Deze e-health-oplossingen bieden ook voor ouderen veel mogelijkheden. In het kader van de nationale e-Healthweek, die in de week van 21 tot 25 januari gehouden werd, organiseerde KBO-PCOB voor tientallen ouderen een succesvolle ‘ontdekkingsbijeenkomst’ als kick-off van de TeaHealthTour 2019.
Lees hier meer over
Vaccinatiegraad zorgpersoneel moet nog hoger

De vaccinatiegraad onder ziekenhuismedewerkers is dit griepseizoen bijna verdubbeld ten opzichte van vorig jaar: van 13% vorig jaar tot 24% nu. KBO-PCOB is blij dat zorgpersoneel in grotere getale gehoor heeft gegeven aan de oproep tot vaccinatie en de intensieve campagne die afgelopen najaar gevoerd is. Maar er kan nog meer bij.

Europalaan 40
3526 KS Utrecht