Er ging iets mis vrijdag. Vandaar nogmaals deze nieuwsbrief!
KBO-PCOB NU online lezen
Wat doen onze belangenbehartigers in Den Haag?

Vanuit de afdeling belangenbehartiging van KBO-PCOB werken we dag in, dag uit om de belangen van senioren op de agenda te zetten van politiek Den Haag. Met signalen vanuit onze leden zoeken we het gesprek met de beleidsmakers, politici en in de media. Een prachtige opdracht waar we als team elke dag voor staan.
Inkijkje in Den Haag

Ontkoppeling nog niet van tafel, KBO-PCOB blijft strijdvaardig

KBO-PCOB is ontevreden dat de ontkoppeling niet van de baan is. Hoewel premier Rutte niet uitsluit dat het kabinet op een later moment alsnog afziet van de ontkoppeling, had het van meer nieuw elan getuigd als het kabinet de 3½ miljoen AOW’ers niet had laten bungelen maar vandaag meteen gerust had gesteld. Toch geeft KBO-PCOB niet op. Willems: “Het kabinet schuift de discussie door naar het voorjaar, en daarbij is de strijd wat ons betreft nog niet gestreden!”
Gepensioneerden kopen niets voor versoepeling indexatie

Twee derde van de Nederlandse gepensioneerden koopt niets voor de voorgestelde versoepeling van de indexatieregels in 2022. Dat schrijven de gezamenlijke ouderenorganisaties KBO-PCOB, Koepel Gepensioneerden, ANBO en KBO-Brabant in  een reactie op de internetconsultatie over de wijziging van de rekenregels, de zogeheten motie Van Dijk.
Lees het hele bericht
We deden meer de afgelopen weken:
AOW: Houd koppeling in stand
Brandbrief: Niet tornen aan AOW
Koopkrachtbeleid belediging voor gepensioneerden
Negeer vergrijzing niet!
Workshop: Lobbyen tijdens de verkiezingscampagne

Op 15 en 16 februari geven we een online workshop voor lokale belangenbehartigers over lobbyen in verkiezingstijd. We geven u instrumenten in handen om effectief invloed uit te oefenen tijdens de campagnes voor de lokale verkiezingen. Hier liggen kansen voor u als belangenbehartiger om de stem van senioren te laten horen! Maar het vraagt wel om proactief en slim schakelen met de middelen en instrumenten die u heeft. Hoe zet u uw communicatiekracht in? Hoe maakt u uw achterban zichtbaar? Wat is de rol van de (lokale) media? En is het niet altijd tijd om campagne te voeren? Wilt u antwoord op deze vragen meld u dan aan voor een van de workshops.

Aanmelden