KBO-PCOB.nu | 18 juni 2021 online lezen
Oproep aan Tweede Kamer: Spreek steun uit voor de maximering eigen bijdrage geneesmiddelen

Seniorenorganisatie KBO-PCOB roept de Tweede Kamer op om haar steun uit te spreken om de maximering van de eigen bijdrage geneesmiddelen in 2022 te verlengen. Daarnaast is er tijdig actie van de Kamer nodig om te voorkomen dat het eigen risico volgend jaar automatisch gaat stijgen. Marcel Sturkenboom, directeur KBO-PCOB: “Met onze oproep staan we achter de wens van minister Van Ark. Zij wil voor de zomer duidelijkheid hebben, wij ook. Dit moet snel geregeld worden, voordat dit de portemonnee van veel mensen, waaronder senioren, raakt.”
Reserveringsplicht fiets in trein niet haalbaar

Een verplichte fietsreservering in de trein is niet te handhaven en leidt tot talloze praktische problemen voor reizigers. Hiervoor waarschuwen verschillende consumentenorganisaties in het Locov, waaronder KBO-PCOB. De consumentenorganisaties adviseren NS dringend naar andere oplossingen te kijken, zoals het uitbreiden van het aantal fietsplekken in de trein en introductie van een ‘OV fiets-plus’.
Lees verder
Coronapandemie heeft invloed op ervaren kwaliteit van leven

Hoe ervaren mensen met een chronische aandoening, mensen van 65 jaar en ouder en mensen met een mantelzorgtaak hun kwaliteit van leven? De jaarlijkse beleidsrapportage van het landelijk initiatief Mijnkwaliteitvanleven.nl zoomt in op de kwaliteit van leven van 15.114 deelnemers die in de periode 15 maart 2020 tot en met 14 maart 2021 de vragenlijst invulden.
Vera Verrast met Edwin Rutten

Elke maand rond de 15e wordt er een nieuwe vlog van (oud)journaliste en presentatrice Vera van Brakel op ons Youtube kanaal geplaatst.
In Vera Verrast laat vlogger en senior Vera van Brakel zichzelf, haar gasten, en de kijker verrassen. Van goede gesprekken tot verwonderingen, van BN-ers tot de gewone man, Vera vindt het allemaal interessant.

Dit is alweer de tiende vlog van deze reeks. Deze keer heeft Vera afgesproken met Edwin Rutten. Een gesprek over Ome Willem, jazz en positief in het leven staan.

Bekijk de vlog