Decembermaand

KBO-PCOB Academie

Kerst op de Academie

De Academie KBO-PCOB is het platform van en voor betrokken senioren. Via de Academie kunnen we elkaar helpen en inspireren.
Met de kerst voor de deur hebben we een pagina gemaakt met kerstkaarten en tips voor activiteiten. We nodigen u van harte uit om gebruik te maken van de Academie en ook uw eigen initiatieven, ideeën en bijeenkomsten te delen.
Kerst(kaarten) op de Academie
Cursus zingeving

Met de kerst in het vooruitzicht hebben we de cursus Zingeving voor u uitgelicht. De Academie biedt u meerdere cursussen. Cursussen die uw eigen kennis verrijken en cursussen die u goed kunt gebruiken bij uw vrijwilligerswerk. Klik op onderstaande link om naar het onderwerp zingeving te gaan, onderaan die pagina ziet u de cursussen. Als u een cursus wilt volgen, vragen we u in te loggen op de Academie-site.
Tip: bekijk wegwijs op de Academie om te zien hoe inloggen werkt.
Cursus Zingeving

Docenten ouderenadvisering behalen certificaat

Acht nieuwe docenten ouderenadvisering zijn na een intensieve opleiding van zeven dagen afgezwaaid met een certificaat in handen. De trainer van deze groep sprak van een uitzonderlijk gemotiveerde en betrokken groep. Jullie staan in de startblokken om nieuwe ouderenadviseurs op te leiden in het land.
Wij wensen jullie veel succes en hopen jullie weer terug te zien op een nascholingsdag in 2022.
Ouderenadvisering
Rayonbezorger gezocht, in Noord Holland

Vanaf eind januari 2022 zijn we op zoek naar een rayonbezorger voor het KBO-PCOB magazine voor een regio in Noord-Holland. De afleverplaatsen van deze regio zijn:
Anna-Paulowna, Den Helder, Groet, Heerhugowaard, Julianadorp, Noord-Scharwoude, Schagen, Spanbroek, ’t Veld, Tuitjenhorn, Waarland, Zuid-Scharwoude

De manier waarop de bezorging van het Magazine van KBO-PCOB is geregeld is uniek te noemen. Als het magazine gedrukt is wordt het afgeleverd bij de rayonbezorgers. Zij bezorgen de pakketten met magazines bij de afleverpunten van de afdelingen. Vanuit daar worden de magazines verder verdeeld over de bezorgers die op hun beurt tientallen adressen aandoen. Soms gaat het magazine rechtstreeks in de brievenbus, vaak is er ook tijd voor een praatje.
Meer informatie over rayonbezorger worden en het aanmeldformulier vindt u op onze website.
Informatie voor rayonbezorgers
Aanleveren jaarcijfers, verzoek aan penningmeesters PCOB

Het jaar 2021 is bijna achter de rug. Als penningmeester van een PCOB-afdeling weet u dat begin 2022 det tijd is om de balans en een exploitatierekening over 2021 van uw PCOB-afdeling op te stellen. Deze kunt u presenteren op de jaarvergadering van uw afdeling.  u kunt ....Ook moet u de informatie naar het verenigingsbureau sturen.
Wij verzoeken u vriendelijk uiterlijk 15 februari 2022 alle stukken op te sturen naar financieel medewerker van het verenigingsbureau Gita Nagel.
Dit bericht is alleen voor PCOB-penningmeesters en staat daarom op de Menukaart.
Mail naar Gita
Thuisbingo in Kerstsfeer

Woensdag 22 december is de  uitzending van de thuisbingo in kerstsfeer. Er zijn 2 extra bingo-rondes en er worden 3 kerstcadeautjes verloot onder de bingo-winnaars van die dag. We heffen het glas met elkaar op de gezondheid en de gezelligheid en maken deze aflevering extra feestelijk.
Op 29 december is er een oudjaarseditie. Er zijn dan ook 2 extra rondes en presentator William laat een paar leuke filmpjes zien.
Bent u er ook bij? U bent van harte welkom!
Elke woensdag om 15.00 uur is er een nieuwe aflevering.

Wilt u d
eze afbeelding ook gebruiken voor uw afdeling? Klik op de afbeelding of op: Gelukkig spelen wij digitaal
 om het plaatje te downloaden
Speel mee met de kerstbingo
KBO-PCOB in de media

KBO-PCOB was ook in november op veel radiozenders en in kranten weer goed aanwezig. Bekijk op de website bij welke media we aan tafel zaten of in de krant stonden..
Naar mediaoverzicht

Goed om te weten, speciaal voor lokale afdelingen van KBO of PCOB: niet alle leden van KBO en PCOB ontvangen deze nieuwsbrief. Daarom verzoeken we afdelingen om via de eigen kanalen (bijv. de lokale afdelingswebsite of nieuwsbrief) informatie die belangrijk is voor leden verder te verspreiden.
Let op: Als u de nieuwsbrief in zijn geheel doorstuurt en de ontvanger meldt zich af via ondertsaande knop, dan bent u afgemeld!
U kunt lokale leden ook vragen zich aan te melden voor KBO-PCOB Verenigingsnieuws via

Europalaan 40
3526 KS Utrecht